preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 12. 2014.

Ukupno: 273216
Danas: 85
Pročitajte

Nastava usmjerena na učenika

Prinosi razvoju metodika nastavnih predmeta u srednjim školama

Milan Matijević, Diana Radovanović 

Ova knjiga ima namjeru biti osnovnim udžbenikom za nastavnike nastavnih predmeta koji uvjetno pripadaju području društvenih i humanističkih znanosti, a to su svi stručni nastavni predmeti iz područja ekonomije i prava te neki predmeti iz područja informatologije, politologije, sociologije, povijesti i etike… Naravno, ova knjiga može biti od koristi i nastavnicima u svim srednjim pa i osnovnim školama, jer je poznato da postoje neke opće zakonitosti i metodička rješenja koja su primjerena za sve polaznike srednjega obrazovanja, bez obzira na to je li riječ o mladima ili odraslim polaznicima tih programa.

Postojeća oprema i prostori za nastavne aktivnosti u školama uglavnom su prilagođeni didaktičkoj paradigmi koju označujemo sintagmom nastava usmjerena na nastavnika.Dakle, u tim prostorima i s tom opremom nastavnici »predaju« sadržaje, a učenici/polaznici uglavnom sjede, slušaju i gledaju te povremeno razgovaraju s nastavnikom.

Autori slijede didaktičku paradigmu označenu sintagmom nastava usmjerena na učenika, a to znači da je ovdje nastava shvaćena kao zajednički rad nastavnika i učenika te da se očekuje više raznovrsnih aktivnosti učenika (strategije aktivnoga učenja). Za takve aktivnosti trebat će osigurati nešto drukčiju opremu i uređenje prostora za poučavanje i učenje u školama, te promjenu uloge nastavnika u odnosu na onu koja je dominirala u proteklim godinama. Konkretnije, to znači da bi nastavnik predavač trebao biti zamijenjen nastavnikom koji je organizator, mentor, menadžer, instruktor i suradnik.

(Školske novine)

 


 

Pozitivna disciplina u razredu

Majda Rijavec, Dubravka Micljović

 

 

O knjizi

Ukratko: Istraživanja širom svijeta pokazuju da, usprkos svim naporima koji se čine da bi ih bilo manje, disciplinskih je problema u školi sve više. Čovjek se mora pitati zašto je to tako – osobito kad se uzme u obzir da ih doista nitko ne želi: ni učitelji, ni roditelji, ni uprava škole, ni opća javnost, a čak niti sami učenici! Čini se skoro kao da nedisciplina ima neki svoj posebni život...

Knjiga je zamišljena kao (praktični) priručnik, nešto poput kreativne kuharice. Npr., kako skuhati učenika koji prepisuje? Najprije nađete na sadržaju dio Što s onima koji prepisuju, onda pročitate taj dio, sjetite se kako ste vi prepisivali u školi, malo razmislite o tom problemu, razgovarate s kolegama, možda i sa svojom djecom i nakon toga – napravite onako kako mislite da je najbolje.

Osnovna poglavlja: Kako pristupiti razredu; Pravila, pravila; Male tajne velikih učitelja; I učenici su odgovorni; Suradnja s roditeljima; Što sa samim sobom.

Okviri: malo znanosti, izvodi iz književnosti, aktivnosti, šale, život piše priče

Sadržaj

I. Kako pristupiti razredu
Što očekujete?
Učitelj ili prijatelj?
Kako vodite svoj razred?
Dobar odnos između učitelja i učenika
Što tražimo to i dobijemo
Je li batina doista iz raja izašla?
Kažnjavati ili ne?
Malo zdravog razuma

II. Kako izgleda vaš razred?
Imam previše učenika u razredu
Učionica grozno izgleda
Raspored sjedenja i disciplina

III. Pravila, pravila
Razredna pravila
Uključite učenike u proces donošenja pravila
Što s onima koji kasne
Što s onima koji prepisuju
Kako koristiti potkrepljenja
Kako koristiti kazne

IV. Male tajne velikih učitelja
Najvažniji je prvi dan
Zaposlite ih
Nije potrebno vikati
Ne zaboravite na običnu pristojnost
Gasite vatru sa što manje vode
Izbjegavajte sukobe
Nekim učenicima nije lako

V. Naučite na primjeru
Nestašni prvašići
Ja više ne mogu!

VI. I učenici su odgovorni
Medalja ima dvije strane
Razredni sastanak
Prava i dužnosti
Samonadgledanje i samokontrola
Ni pravim mađioničarima nije lako

VII. Suradnja s roditeljima
Tko je kriv?
Kako unaprijediti suradnju s roditeljima
Koristite ugovore
Kako se ophoditi s teškim roditeljima
Primjer iz škole

VIII. Što sa samim sobom
Učiteljski posao i stres
Niste odgovorni baš za sve
Ne shvaćajte stvari osobno
Sretni(ji) učitelji

IX. Male priče iz života
Svatko može biti ono što želi?
Vitezovi južnog Bronxa
Sretne posljedice nesretnog djetinjstva
Lekcija zvana leptir
Nema toga kuhara koji nije presolio neku juhu
Video-igre: dobre i loše vijesti
Ja sam kreativan!
Veliki i mali
Čemu služi psiholog?
Što više iskustva, to bolji učitelj?
Ići u školu ili ne?
Za kraj... 

 


 

Korisni linkovi

Kalendar
« Rujan 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Tražilica






preskoči na navigaciju